Nu was het dan toch echt zover, de eerste dag van de chemo. Om 7:45 stond de taxi al klaar om mij op te halen en was ik mooi op tijd 8:30 in het Gelre Ziekenhuis. Thuis had ik al de prednison, antibiotica en anti-misselijkheid pillen ingenomen, dus ik ben er klaar voor.
Met mijn makkelijk zittende kleding, de iPad en mijn telefoon installeerde ik me in mijn bed en hoorde ik dat ik de eerste 4 uren eigenlijk plat moest blijven liggen en werd gestart met het prikken van het infuus en het eerste middel ging lopen. Oké 4 uur plat liggen was wel een dingetje, zeker omdat ik door al het ingebrachte vocht veel naar de wc moest. Gelukkig mocht dit nog wel.
Rond 13:00 uur was het eerste middel via het infuus gegeven en konden de volgende 4 zakjes gegeven worden. Dit duurde dit allemaal niet echt lang en om 16:00 uur was ik al weer klaar. Even wachten op de taxi weer en om 17:00 uur was ik weer thuis.
Veel puf had ik toen niet meer en ik was dan ook blij dat een van onze vrienden voor ons gekookt had, zodat we snel aan tafel konden.
Nu ik dit typ merk ik dat ik eigenlijk geen last van bijwerkingen heb, tenminste nog niet. En ik hoop dat dit zo gaat blijven.

